Woohoo, Yihooo..

Jobbar bara idag och sen tre dagar ledigt. Greeeat! Synd bara att jag fortfarande är förkyld men det kunde ha varit värre. Ska sova skitlänge i morgon, att gå upp halv fyra för att promenera med hunden innan jobbet kommer aldrig att bli nån hit. Allra helst när man får tvinga runt hunden för att han själv är skittrött.
-"Ska vi gå ut"? frågar man hur jävla käckt som helst (innerst inne börjar man tvivla på valet att man köpte hund och inte nån lurvig vandrande pinne eller nått) i dörröppningen till sovrummet där han har bäddat ner sig med alla täcken medan man var och duscha. Responsen är verkligen noll. Ett ögonkast som säger: "Du kan väl stå där med kopplet & se ut som en bakfull rödspätta, jag går inte en meter. GLÖM!" Och så får man tvinga ut han och får ett par elaka blickar i hissen som säger: -"Fy fan för dig, Matte, det här ska du få för".. (Dam, dam, dam...Hajen-melodi..) Och jag kontrar med att han ska minsann glömma att få fläskfilé sen när jag kommer hem. Men jag brukar aldrig vara så konsekvent på den punkten, han får det i alla fall & lite annat smått och gott.. Fan, han kommer bli en rund som en pilatesboll..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0