At home..

Är hemma en kort stund för att äta och gå ut med Mr Mongo. Mamma ligger inte kvar på sjukhus längre utan blev idag förflyttad till ett hospice. Snacka om skillnad mot sjukhusmiljön.. Här är det tv, mysiga soffor, fåtöljer, egen toalett på rummet. Blommor i fönstrena och skitmysig personal, eller ja de två jag hann träffa innan jag drog.

Undersköterskan visade mig dagrummet där vi anhöriga kan ha våran mat och hämta kaffe och så stod det en bricka med frukost på bordet som innehöll en kaffe, smörgås, en flaska sockerdricka och ett glas vin.. Den frukosten måste jag säga att jag gillade.. XD. Det är skönt att slippa sjukhusmiljön, den kalla, sterila och opersonliga omgivningen.

Ska ta med mig upp på söndag när det är första advent, en adventsljusstake som jag tänkte ställa i fönstret. Även fast hon kanske inte är så medveten så vet JAG att hon tycker om skenet av ljusstakarna och jag tänkte göra det så hemtrevligt det bara går.

Idag har varit den jobbigaste dagen hittills tror jag, vet inte varför men har varit nära att gråta ta mig fan hela tiden. Och jag vill tröstäta HELA tiden för att slippa känna mig ledsen och när jag inte gör det så måste det ju uttrycka sig på annat sätt.. så nu tänker jag bli spelmissbrukare i stället.. Ge hit en triss, kejno, oddset och en lången. Och så klickar jag in på nån pokersajt också, why not? :-)

Adios..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0