Ännu..

..en dag på jobbet. Idag är jag verkligen skittrött. (Jag är fan alltid trött!) (Och jag klagar fan jämt!) Först somna jag på soffan och sen hade jag svårt att somna när jag gick och lade mig. Och hade verkligen ingen lust att gå upp i morse. Låg och snooza i en halvtimme, vilket resulterade i att jag fick klä på mig, äta frukost och typ borsta tänderna samtidigt och sen gå VÄLDIGT snabbt till tunnelbanan. Och nu är jag här.. Woohoo! Eller jag har varit här ett tag men.. Ha, ha, vad intressant läsning för er..

Jaha..vad har hänt sen sist då? Not much alls.

Jag längtar till mina skattepengar kommer. Tyvärr måste jag ansöka om förtidsutbetalning på dom eftersom de på SKatteverket är nötter! Jag hade ju enskild firma ett par år och man måste ju deklararera lite annorlunda då och sen efter jag lade ner den så har jag i alla fall fått mina skattepengar till jul. Jävligt irriterande TROTS att jag har tagit kontakt med skatteverket. Det var likadant förra året, jag blev lovad att jag skulle få pengar till midsommar, fick jag det? NOPE! :-@ Och i november 2009 kontaktade jag dom igen och sa att jag inte skulle ha några pengar utbetalda i december utan som alla andra i juni. De lovade att så skulle ske. Nu när jag fick deklarationen så står det ändå att jag måste in med en bilaga -"eftersom jag har enskild näringsverksamhet".. WHAT?? Och att pengarna skulle utbetalas i december. Ringer till dom och skickar kopia på brevet jag fick av dom att de hade fixat det. Och ändå måste jag nu in med en ansökan om förtidsbetalning. *suckar mycket högt* Hur svårt kan det vara? Jag lade ju ner den 2007 och har lämnat deklaration och nollat den eftersom det inte finns en enda tillgång eller skuld i bolaget. Och kontaktat dom flera gånger efter det. NÖTTER! :-@
Och nu sitter jag i valet och kvalet om jag ska låta pengarna vara till jul ändå.. Gaaargh! Vad skulle ni ha gjort? Ha kul i sommar eller unna sig lyx i mörka december? *poetisk* :-) Tänkte jag skulle fundera på det ett tag till. Värdsliga problem.. :-)

I kväll blir det "Avatar 3D".. Så nu får jag se om den är så jävla bra som alla säger. Annars har jag väldigt svårt för såna filmer. Och 150 spänn för en biljett, då får den fan vara bra, trots 3D eller inte..:-)

Och i morgon kommer Scrappy Doo hem, mammas lilla cornflake.. :-)

Adios..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0