Facebook..

Jag tycker att Facebook är ett ganska kul tidsfördriv när jag är på nätet. Man snokar runt lite (överallt :-)), kollar in vänners vänner, kollar fotoalbum, läser folks statusar, ser vad folk går med i för olika grupper etc etc. Men det som jag inte fattar är dom som inte verkar ha ett liv eller de som hänger ut hela sina liv på Facebook. Varför gör man det? Okej, jag skriver också olika saker i min logg men inte som vissa:

-"Idag har jag städat, skalat en morot & poncherat ett ägg, nu är jag trött!"
-"Guuuuuuuud, vad trött jag blir!" (Och så vill dom att folk ska fråga vad som står på.)
-"Har ryktat lilla Ernst i stallet, mockat och pussat på alla kaninerna."
-"Dricker rödvin, har trevligt sällskap och snart ska jag se till att kidsen hoppar i säng. (Eeeh, har du trevligt sällskap, VAD FAN häckar du på Facebook för?)
-"Älskar dig, min älskling!" (Och så bor de ihop, varför skriva det?)
-"Tjoohoo, groggar själv."

Eller de som bara slänger upp 6785 bilder på deras jävla ungar, fotoalbum på ungarnas marsvin, fotoalbum på inredningen i kökslådan, fotoalbum på senaste semestern och som innehåller 40 bilder på olika husfasader och så heter albumet "Malta 2009". Eller så finns de dom som har 112 profilbilder.. Man har liksom somnat efter de 10 första när det är samma pose hela tiden men i olika klädstilar och så kanske de har festat till och har ett par solglasögon på sig.. Jippe Kajej..

Sen är det kul att läsa typ dom som bor i en liten byhåla. De går ut på fredagen och sen får de själva läsa vad som hände dom på fredagkvällen i deras logg på lördagmorgon. -"Höö, höö, DU var ju inte liiite full, höll klackarna på hemvägen?" -"Fan, vad kul det var när du försökte äta pellets och sjunga karaoke på låten Y.M.C.A samtidigt - You go girl"

Ja, vad vore livet utan Facebook? :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0