I sommar..

..ska jag fan fiska! Det blev inget förra våren eller sommaren men det ska fan bli av i år. Det är så jävla rofyllt & sitta i båten och höra vågorna klucka mot båten. Eller om man står på en brygga eller klippa & fiskar. Har noll koll vart det finns några bra fiskeområden i Stockholm dock. Packa matsäck, sticka i väg med bilen och vara borta under dagen. *sugen* Och sen steka ex abborre i skitmycket smör & dill. Och lägga på hård smörgås. Grrrr...

Och jag måste komma ut till landet oftare också. Inte bara tänka: -"Fan, egentligen borde jag ha åkt/åka." Att få bara vara, det var så länge sen nu. Har ju EU-pass till Mr Mongo så kan han få följa med ut. Han stortrivs att ligga på rygg i gräset och gona. Och vara ute HELA dagarna så han är så slut på kvällarna. Han kryper inte ens upp i sängen för att lägga sig utan kollapsar på golvet. Så när man bär upp honom i sängen är det som om att bära omkring på en sövd hund. :-)

Det kommer det att kännas skit-tungt att inte mamma kommer att vara där. För på nått sätt så är ju stället just hon. Varenda liten sak genomsyras av henne. Det kommer att bli tufft att komma ut dit första gången nu i vår. Kommer ihåg första gången jag skulle dit efter pappa dog. Det var ganska jobbigt kan jag säga. Men det gick & det kommer att gå denna gång med..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0