På..

..jobbet. Zzzzz.. Finns INGET att göra, jag kom hit 07.30 och det är inga aktiviteter överhuvudtaget. Har svarat några gånger i telefon. Så min arbetsdag hittills har sett ut som följer: Hängde av mig kläderna, gjorde te och käka frukost, läst, läst, läst, löst lite korsord, pratat lite med kollegorna, käkat mellanmål och nu sitter jag här och bloggar. Och jag slutar kl 15.15. Jabba Dabba Doo..

Och efter jobbet -träning. Och jag vill INTE! Har träningsvärk så det räcker ändå. Och den här veckan är så mycket viktigare att träna eftersom jag ska ut på fredag och lär då (kanske, om magen samtycker) dricka en, tre, nio öl. Vilket betyder en hel del kalorier jag egentligen inte ska ha i mig samt att jag äter inte på samma sätt på ätdatorn denna vecka. Jag äter på den MEN jag ska själv uppskatta min mängd mat utan att väga den först. Vilket innebär att jag faktiskt kan äta för mycket denna vecka. Ska bli kul och se nästa veckas vägning.. *fasar* :-)

Och så var det, det här med civilkurage hos människor.. Igår när jag var på väg hem från jobbet så satt det en väldigt ilsken herre som var ganska full och slog (Japp, slog pretty hårt också) på dom som gick förbi med frågan: -'Har du två kronor att hjälpa mig med?' (Inte kanske det smartaste sättet att få folk att ge pengar..) Och folk säger inte åt honom att sluta utan börjar skruva på sig, en del flyttar sig till en annan del av vagnen. Jag sitter en bit bort och tröttnar rejält på gubbjäveln och går dit och säger åt honom att om han inte lägger av så kommer jag att ringa ordningsvakter eller polisen. Volia, vad händer? -Jo, han slutar.. *klappar mig själv på axeln* :-)

Ooh, såg att det var en såpa på tv3 som jag inte sett på hundra år. Tror jag ska kolla lite, för att fördriva tiden lite och hoppas på att nått händer..

Adios..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0