Är..

..på jobbet & precis läst ut en skitbra bok. Den heter "När livet stannar" skriven av Malin Sävstam. Den handlar om hennes återgång till livet efter hon förlorat två av sina barn samt sin man i tsunamin 2004. Asbra & verkligen läsvärd! *tipsar*

-"Det handlar om att lära sig att acceptera saker och ting som de faktiskt är och att utifrån denna acceptans ta aktiva beslut om förändringar i livet. Det finns ingen framtid, det finns ingen dåtid. Det enda som finns är just nu. Glöm inte att livet är alla dessa nu som staplas ovanpå varandra. Varje minut, timma, dag, månad och år. Livet är inte sedan. Livet pågår hela tiden och livet är nu"..

Och snart ska jag ge mig på boken "Trasig"  (Shy Keenan) -"En av de mesta skakande skildringar av  ett barns utsatthet som någonsin skrivits." 

Ibland är fan mitt jobb helt suveränt. Med vilket annat jobb kan man sitta och läsa på arbetstid liksom? Och när jag tröttnar på det så kan jag göra lite korsord eller surfa lite. Damn! :)

Adios..


LÄS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0