Fan..

..jävlar i helvete vilken god köttfärsås jag knåpade ihop i kväll. Mm-mm-mm. Köttfärssås med rigatoni blev det. Tycker egentligen att man ska ha nån slags spagetti eller tagiatelle till när man äter köttfärssås men spagettin var slut och jag var lat och hade ingen lust att gå ut att handla. Så nu är avhandlingen klar om pasta. :-)

Vad händer i kväll då? Inte mycket alls. Somna som en stock när jag gick och lade mig förut. Hann knappt ner på kudden innan jag snarka till. Ska ta vrålåket & åka till grannbyn, hyra några filmer och hämta upp en partner in crime som jag ska kolla på film med. Snacka om att jag har noll utgifter på bensin nuförtiden. Jag tankade den full i september precis när jag började det nya jobbet. Igår tankade jag igen och då var mätaren på den efter halv tank. Så bensinkostnader på 394 kr på två månader kan man ju knappast klaga på. Me like a lot! :-)

Sen så när jag ändå håller på och skriver så kan jag ju säga att jag hatar försäkringsbolag by the way. Min sidospegel snodde ju nån i slutet av augusti. Jag pratade med försäkringsbolaget & de ville klassa det som vagnskada. Självrisk 3000 kr. (WHAT!?!)  Why? Den var ju snodd. Polisanmälde & då skulle självrisken typ vara 1500 kr. För en spegel bara, själva fästet fanns ju kvar och ingen annan skadegörelse fanns. Tyckte att de på försäkringsbolaget i princip kunde bajsa på sig. Så jag kollade runt på skrotarna i Stockholm och inte en enda spegel fanns. Så kollade jag på blocket och fick tag på en spegel för 250 kr. Så försäkringsbolaget ville ha 3000 eller 1500 kr för att jag skulle ta den till en verkstad. Själv fick jag tag i en spegel för 250 kr. Och det kostade inget att klämma dit spegeln heller. Så till försäkringsbolagets dryga jävel: HAHA! SKIT NER DIG! Sådär ja, nästa avhandling klar. Vad ska jag ta nu för ämne att doktorera i? Hm..

Ska ta mig ut till bilen och dra mig i väg till grannbyn.

Adios..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0