Var på ett bokantikvariat..

..(eller flera för att vara exakt) för att hitta en viss bok men det verkar ju vara kört och jag vill inte läsa bok nummer tre innan tvåan. Så jag börjar bli lite lagom frustrerad. Jag vill ha boken! Ja, ja men hur som haver så hitta jag lite andra böcker som var skitbillga och så köpte jag några. Tänkte att jag skulle läsa lite och tar upp ena boken och där i ligger 200 spänn. :-) Ha, ha! Inte fel inte fel. Men så läste jag lite nogrannare på baksidan på boken: -"..och har skrivit kontrakt på en översättning av en hårdkokt tjeckiskt thriller." Eeeh? Hårdkokt tjeckiskt thriller? Finns det såna? Tror jag fick tag i en 80-talsbok. Och det stör mig, just den frasen: "Hårdkokt tjeckiskt thriller." Sådärja, nu har vi gjort en avhandling på veckans I-landsproblem..:-)

"HÅRDKOKT TJECKISKT THRILLER" Gaarrgh!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0