Kom hem..

..i morse från Riga. Har haft det sjukt kul. Trots trist båt och trist sunkig mat. Men som sagt kul var det. Och många skratt och roliga bilder. Tack till mitt resesällskap. :-D Kom in till Rigas hamn vid elva igår och sen promenerade vi in till Gamla Stan och kollade på markanden. Det var sol och bara så skönt. Käkade lite, drack lite och sen tillbaka till båten till halv sex. Några drinkar till, lite mat, ner till hytten för att göra oss i ordning och sen blev det discot.

Angående maten så var den så sjukt sunkig på båten. Viking Line-båtarna har så _mycket_ bättre utbud och käk. Här fanns det en typ cafeteria, en a la carte och en buffé. I cafeterian serverade de på fredagen köttbullar eller panerad fisk med potatismos och champinjonsås. Eller så kunde man ta en minimal smörgås med räkor typ. På lördagen var utbudet likadant i cafeterian men då var köttbullarna utbytta till friterad kyckling. I a la carte hade de typ stekt lax med löksås och saltgurka och sen några andra konstiga maträtter. Men i Riga var det var bra mat. Hittade ett ställe mitt i Gamla Stan som vi satte oss på och drack och käkade gott. Hade jag betalat mer än vad jag gjorde nu för resan (130 kr) så hade jag fan begärt pengarna tillbaka. Skittrist båt som sagt.

Nope, fan nu ska jag rätta lotto. Jag kanske är en miljonär. Inte för att jag tror det men man kan ju alltid hoppas. :-) Hoppas ni haft en bra påsk. I morgon är det jobb för mig igen. Och hämtning av Scrappy Doo i söder och dra hem han till norrort.

Adios..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0